Direktna poveznica
  • Naslov
  • Glavni meni
  • Sadržaj
  • Meni
  • Footer
Jeste li poslovni kupac?
Ova postavka prilagođava asortiman proizvoda i cijene vašim potrebama.
  • Conrad
  • Jeste li poslovni kupac?
    Ova postavka prilagođava asortiman proizvoda i cijene vašim potrebama.
  • Moj račun

    Prijava / Registracija

  • Košarica

  • Rasprodaja - provjerite najbolje cijene! Rasprodaja - provjerite najbolje cijene!
  • Brendovi

    Preporučeni brendovi

    Fluke
    Phoenix Contact
    Wiha
    TOOLCRAFT
    Weller
    Lapp
  • Usluge

    Usluge

    Zahtjev za ponudu
    Newsletter
    eProcurement
    eProcurement
    eProcurement
    eProcurement
  • Jeste li poslovni kupac?
    Ova postavka prilagođava asortiman proizvoda i cijene vašim potrebama.
  • Naši proizvodi
  • Moj račun
  • Lista želja
  • Odjava
Conrad
  1. Početak
  2. Vodiči
  3. Alat i radionica
  4. Upravljanje C-dijelovima

Upravljanje C-dijelovima " Učinkoviti procesi naručivanja za C-dijelove

Kupnja robe u tvrtkama i poduzećima pravi je izazov svaki dan. Ovisno o vrsti i količini robe koja se nabavlja sklapaju se ugovori, ponekad i do nekoliko milijuna eura. Stoga ne čudi što su se odjeli nabave fokusirali uglavnom na velike projekte.

Unatoč svoj toj predanosti, ne smijemo zaboraviti mnoge male i naizgled jeftine artikle. Nažalost, ovi takozvani C-dijelovi zanemareni su u mnogim tvrtkama. No, upravo u tom području postoje brojne mogućnosti uštede. Čak i ako su cijene artikala relativno niske. Rado ćemo objasniti stratešku važnost upravljanja C-dijelovima i kako se potencijal uštede može u potpunosti iskoristiti.

C-Teile für die Betriebsausstattung
  • Što su carski rezovi?

  • Koji troškovi nastaju za C-dijelove?

  • Što znači upravljanje carskim rezom?

  • Upravljanje C-dijelovima u narudžbama

  • Sažetak najvažnijih informacija



Što su carski rezovi?

Tvrtke i poslovni subjekti svakodnevno trebaju različitu robu i proizvode. To mora biti dostupno odmah kako se proces stvaranja vrijednosti ne bi prekidao i opskrbni lanac ne bi bio ugrožen, tj. lanac opskrbe do kupca. Vrlo je važno treba li nabaviti npr. stroj, određenu sirovinu ili razne sitne dijelove.

Različite skupine proizvoda imaju različite težine zbog svoje materijalne vrijednosti i važnosti za operativni proces. Pojam C-čestice dolazi iz ABC analize. Za točnu kategorizaciju koristi se ABC analiza. Tako se sva potrebna roba može razvrstati u tri klase (ABC dijelovi), s kojima se zatim pojedinačno rukuje i upravlja unutar poduzeća.

Warenlager in einem Betrieb

U ABC analizi, za procjenu se koristi količina koja se traži u određenom razdoblju i vrijednost robe koja se nabavlja. Distribucija količine i vrijednosti može izgledati ovako:

Klasifikacija pomoću ABC analize

Klasifikacija Zajedničke značajke klase Pripisivanje količina i vrijednosti
Dio A Vrlo mali broj i velika vrijednost pojedinačnih predmeta. 10-20% količine robe odgovara otprilike 70-80% vrijednosti robe.
Dio B Mali broj i prosječna vrijednost pojedinačnih stavki. 10-40% količine robe odgovara otprilike 10-25% vrijednosti robe.
Dijelovi C Velik broj i mala vrijednost pojedinačnih artikala. 50-70% količine robe odgovara otprilike 5-10% vrijednosti robe.

U mnogim tvrtkama klasični C dijelovi su, primjerice, uredski materijal i MRO roba. Drugim riječima, proizvodi koji su potrebni za održavanje, popravak i rad. Međutim, higijenski proizvodi, zdravstvena i sigurnosna oprema i potrošni materijal također se smatraju dijelom C.



Koji troškovi nastaju za C-dijelove?

Budući da se C dijelovi, za razliku od robe kategorije A ili B, obično nalaze u nižem cjenovnom segmentu, često nisu nužno u središtu pozornosti nabavne službe. Ali s poslovne točke gledišta, to je velika pogreška.

Preisanalyse bei C-Teilen
Warenwert

Vrijednost robe

Strategischer Betriebsbedarf

Sudski troškovi

To je zato što se prilikom narudžbe, osim vrijednosti robe, moraju uzeti u obzir i povezani troškovi obrade.

Drugim riječima, svi troškovi nastali kao rezultat naručivanja dijela C. Ovo uključuje sve troškove odabira proizvoda, odabira dobavljača, postupka naručivanja, primitka robe, raspodjele robe, distribucije robe, provjere faktura, računovodstva i arhiviranja.

Za dijelove A i B trošak postupka je u prosjeku oko 20% troška nabave.

Budući da je trošak nabave C dijelova znatno veći, trošak postupka često je višestruko veći od stvarne vrijednosti robe.


Cijena zahvata znatno poskupljuje kupnju.

Jednostavna kombinirana kliješta koja nudi dobavljač za 22 EUR koštaju tvrtku više od 100 EUR! Cijena ove narudžbe porasla je dakle pet puta. Ali to nije sve!

Kvantitativno, dijelovi C predstavljaju najveći udio robe koja se nabavlja. Kao rezultat toga, prosječna tvrtka često daje tisuće pojedinačnih narudžbi svake godine.

S pretpostavljenim, ali u praksi sasvim realnim udjelom troškova postupka od 89 eura i godišnjim obujmom od 6.000 naloga, samo troškovi postupka brzo se multipliciraju na 534.000 eura.

Prozesskosten verteuern C-Teile enorm

U najgorem slučaju, nabava C dijelova u tvrtki ili organizaciji nije centralizirano regulirana. U ovom slučaju, svaki odjel je više ili manje odgovoran za opskrbu potrebnim dijelovima C. Budući da odjeli ne koordiniraju jedni s drugima, isti proizvodi se naručuju nekoliko puta i od različitih dobavljača dijelova C. Stoga pregovori o cijeni praktički nisu provodi se, popusti se ne koriste niti se iznose postupno. Detaljno smo opisali ove i druge negativne učinke "divljeg" nabave u našem vodiču za divlju nabavu.



Što znači upravljanje carskim rezom?

Cilj stručnog upravljanja C dijelovima je optimizirati nabavu potrebne robe i time smanjiti troškove za tu imovinu. No, ne radi se samo o postizanju bolje cijene proizvoda pri kupnji. Mnogo veća poluga za učinkovitu nabavu je smanjenje ponekad visokih troškova procesa. Stoga se upravljanje C-dijelovima ne tiče samo odjela nabave. Umjesto toga, trebali bi biti uključeni svi odjeli uključeni u proces nabave.

Osim toga, upravljanje C-dijelovima ne bi se trebalo koristiti samo u nabavi, već iu proizvodnji. Međutim, upravljanje dijelovima puno je lakše implementirati u industrijskom i proizvodnom sektoru. To je zato što je potreba za određenim elementima, kao što su vijci , matice , podloške ili kabelske vezice, izravno povezana s proizvodnjom.

C-Teile werden auch in der Produktion benötigt

U tu svrhu u proizvodnji se koriste automatske doze robe, prijenosni kontejneri ili Kanban shelf/bock sustavi. Uklanjanje robe, primjerice s Kanban police, tada se elektronički bilježi.

Zajedno s ključnim informacijama o trenutnim zalihama i planiranim potrebama, narudžbe se mogu kreirati automatski i na vrijeme u ERP sustavu.

Cilj je osigurati stalnu dostupnost svih potrebnih dijelova bez velikih troškova skladištenja.

Izvođenje carskih rezova još je teže u nabavi. To je zato što postoji mnogo više faktora u igri i stvarna potražnja se može planirati samo u ograničenoj mjeri. Zato želimo pobliže pogledati područje nabave.



Upravljanje C-dijelovima u narudžbama

Zbog složenih međusobnih veza, upravljanje C-dijelovima daleko je najveći izazov u nabavi. Pogotovo ako je nabava na ovom području do sada bila neusklađena. U ovom slučaju, postupni pristup uspostavi dijela C upravljanja pokazao se uspješnim u praksi.

  • Prvo je potrebno točno utvrditi koji odjel treba pojedine C dijelove. Osim toga, evidentiraju se prethodni izvori nabave i cijene koje su do sada plaćene.

  • Puno prikupljenih podataka o proizvodima potrebno je strukturirati i sažeti. To omogućuje brzo prepoznavanje identičnih zahtjeva, dvostrukih narudžbi ili različitih izvora opskrbe.

  • Nakon što su zahtjevi precizno definirani, može se odabrati odgovarajući dobavljač. Osim asortimana i vrijednosti za novac, važna je i kvaliteta, poštivanje rokova, dostupnost i fleksibilnost.

  • Minimalni broj dobavljača trebao bi moći isporučiti većinu artikala C. To smanjuje napor potreban za podršku dobavljačima. Idealan primjer bilo bi rješenje s jednim vjerovnikom .

  • Grupe proizvoda, cijene, popusti i uvjeti isporuke potrebno je dogovoriti s dobavljačima. Važnu ulogu igra i vrsta veze s internim ERP sustavom tvrtke.

  • Rješenje za e-naručivanje ključno je za učinkovito upravljanje C-dijelovima. Ovisno o specifikacijama tvrtke i sustavu nabave, za to su najprikladniji eKatalog , Smart Procurement ili OCI/Punchout .

  • Postojeće interne procedure za naručivanje robe moraju biti jednostavne i učinkovite. Obrada i naručivanje moraju se obaviti brzo kako bi se spriječile nepromišljene kupnje 

  • Dodjeljivanjem ovlasti za nabavu i proračun, pojedini odjeli i dalje mogu djelovati neovisno. Roba se nabavlja pojedinačno, ali u skladu s pravilima nabave.

  • Za promjenu postojećih procedura potrebne su jasne upute. Ako su uključeni ljudi također informirani o tome zašto se nešto mijenja, prihvaćanje je znatno veće.

Za promjenu postojećih procedura potrebne su jasne upute.

Ako su uključeni ljudi također informirani o tome zašto se nešto mijenja, prihvaćanje je znatno veće.

Preispitati postojeće sustave upravljanja.

Čak i ako tvrtka ima dobro funkcionirajući C-PART MANAGEMENT sustav, ima smisla s vremena na vrijeme detaljnije pregledati pojedinačne točke. Na tržištu koje postaje sve brže i brže, također je potrebno stalno procjenjivati dostupne opcije. To je jedini način da u potpunosti iskoristite mogućnosti optimizacije.



Sažetak najvažnijih informacija

Učinkoviti radni procesi i elektronički podržane narudžbe tajni su recept za uspješnu tvrtku. No, čak i pri nabavi naizgled jeftinih sitnih dijelova treba biti oprezan. U određenim okolnostima troškovi procesa mogu eksplodirati, posebno u ovom području. Ti bi se troškovi tada morali prenijeti na kupca kroz cijenu proizvoda. Kao rezultat toga trpi konkurentnost poduzeća.

Implementacija učinkovite otopine C-čestica to svakako može spriječiti i drastično smanjiti troškove procesa. Međutim, C-dio optimizacija nabave nije samo izlog nabave. Naprotiv, svi odjeli koji se bave nabavom moraju biti aktivno uključeni. Samo na taj način osoba u nabavi može shvatiti zašto je serviserima apsolutno potreban kalibrirani mjerni uređaj. S druge strane, suradnici u nabavi mogu vjerodostojno objasniti zašto menadžment nabave favorizira određene alate, mjerne uređaje ili dobavljače.

  • Bez poštarine iznad 120 €

  • 100% sigurnost kupnje

  • Dostava u 5 dana

  • Više od 800.000 proizvoda

  • Tehnička podrška

Informacije

Informacije

  • Opći uvjeti 

  • Naručivanje proizvoda

  • Načini plačanja

  • Dostava i PDV

  • Produženo jamstvo

  • Izvješće o održivosti


Upoznajte nas

Upoznajte nas

  • O tvrtki Conrad

  • Conrad - Your sourcing platform

  • Eprocurement

  • Naše vlastite marke 

  • Conrad partnerski program

  • Conrad Partneri


Naše usluge

Naše usluge

  • B2B prime - paket pogodnosti 

  • Usluga kalibriranja 

  • Kablovi na meter

  • PCB Servis 

  • Usluga nabave

  • Zahtjev za ponudu (RFQ)


Praktični linkovi

Praktični linkovi

  • Kategorije A - Ž

  • Brendovi A - Ž

  • Dokumentacijski centar

  • Povratak proizvoda

  • Informacije i pomoć


Newsletter

Molimo unesite važeću e-meil adresu!

☎ Kontakti

Ponedeljak - petak: 8:00 - 16:00

[email protected] 

 

Načini plaćanja
  • Visa
  • Mastercard
Društveni mediji

Sve cijene proizvoda uključuju PDV i ne uključuju troškove dostave.

Sve cijene proizvoda uključuju PDV i ne uključuju troškove dostave.

  • Opći uvjeti

  • Zaštita podataka

  • Propisi in pravne informacije

  • Cookies conrad.hr

Usporedba proizvoda
Lista želja